تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا پایه و اساس تمام تلاش های بازاریابی دیجیتال مدرن است. این به عنوان فرآیند انجام تحقیقات، تولید ایده های استراتژیک، تبدیل آن ایده ها به وثیقه با ارزش و سپس تبلیغ آن قطعات به مخاطبان هدف تعریف می شود. محتوای دیجیتال اشکال مختلفی دارد، از جمله صفحات وب، وبلاگ ها، اینفوگرافیک ها، ویدئوها و پست های رسانه های اجتماعی.

فهرست مطالب

1. ایجاد محتوا و بازاریابی دیجیتال

2. انواع محتوا

3. تحقیق کلمات کلیدی

4. فرآیند تولید محتوا

5. تیم تولید محتوای ایده آل

6. آیا محتوای شما مفید است؟

هدف اصلی تولید محتوا جذب مشتریان جدید و بازگشتی است. استراتژی‌های بازاریابی ورودی، رسانه‌های دیجیتالی با ارزش را به صورت رایگان ارائه می‌کنند. این محتوا رهبری فکری برند شما را ایجاد می کند و در عین حال اطلاعاتی را که برای تصمیم گیری خرید به خوانندگان نیاز دارند ارائه می دهد.

برندها در هر مرحله از قیف بازاریابی از انواع مختلفی از محتوا استفاده می کنند. در بالای قیف، وبلاگ های بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو (SEO) به طور ارگانیک بازدیدکنندگان جدید را جذب می کنند. صفحات فرود میان قیف، خوانندگان را درگیر خود نگه می‌دارند و محتوای بسیار دقیق مانند کاغذهای سفید و کتاب‌های الکترونیکی باعث تبدیل شدن به افراد می‌شوند.

تیم گرید وب در زمینه طراحی سایت در اصفهان فعالیت میکنند و خدمات سئو و تولید محتوای تخصصی و پشتیبانی طراحی سایت در اصفهان را بر عهده خواهند گرفت.

چرا محتوای عالی بسیار مهم است؟

هر روز میلیون ها قطعه محتوا به صورت آنلاین منتشر می شود. برای متمایز شدن و تأثیرگذاری بر مشتریان (و مشتریان بالقوه)، محتوای شما باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد. این بدان معناست که نه تنها به خوبی نوشته و طراحی شده است، بلکه با توجه به نیازهای مخاطبان شما نیز توسعه یافته است. تفاوت بین محتوای باکیفیت و بی کیفیت فاحش است – محتوای عالی به سطح می‌آید در حالی که محتوای ضعیف در فضای خالی اینترنت ناپدید می‌شود.

میزان تلاشی که برای محتوای برند خود انجام می دهید، با ارزشی که از آن به دست می آورید، نسبت مستقیم دارد. محتوای با کیفیت بالا به شما کمک می کند:

  • به عنوان یک رهبر فکری معتبر برجسته شوید.
  • مشترکین و لیست ایمیل خود را افزایش دهید.
  • ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید.
  • مشتریان خود را درگیر نگه دارید.
  • پول درآوردن.

محتوا در هر شکل و اندازه ای موجود است. این می تواند یک قطعه نوشته، صدا، ویدئو یا یک تصویر باشد. برخی از انواع محتوایی که در بازاریابی پیدا خواهید کرد عبارتند از:

محتوای نوشتاری: وبلاگ ها، مقالات SEO، مقالات سفید، کتاب های الکترونیکی، ایمیل ها، پست های رسانه های اجتماعی.
تصاویر: اینفوگرافیک، گیف.
صدا: پادکست، کتاب صوتی.
ویدئو: انیمیشن ها، وبینارها، سر صحبت کردن.

نگاهی عمیق‌تر به برخی از رایج‌ترین اشکال بازاریابی محتوا خواهیم داشت، اما ابتدا بیایید بفهمیم سئو و بهینه سازی سایت در اصفهان چگونه در تولید محتوا نقش دارد.

تولید محتوا برای سئو

وقتی محتوایی ایجاد می‌کنید، همیشه آن را برای دو مخاطب اصلی می‌سازید: مشتریان و الگوریتم‌های جستجو. دومی یک فناوری پیچیده است که اطلاعات را بازیابی می کند و الگوها را مطابقت می دهد. موتورهای جستجوی مدرن مانند گوگل بسیار پیچیده هستند. در روزهای اولیه تاریخ گوگل، سازندگان محتوا می‌توانستند وب‌سایت‌های خود را با کلمات کلیدی پر کنند تا صفحات خود را به بالای صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) برسانند.

این روزها، رتبه بندی بالا چندان ساده نیست – به ویژه برای کلمات کلیدی پرسود که نشان دهنده قصد خرید هستند. به عنوان مثال، یک عبارت کلیدی مانند “تحویل پیتزا در نزدیکی من” نشان می دهد که جستجوگر در حال تلاش برای یافتن منبع پیتزای خوشمزه در همان نزدیکی است. الگوریتم جستجوی گوگل موقعیت کاربر و همچنین عوامل مختلف دیگری را برای تعیین اینکه کدام صفحات وب ابتدا نمایش داده شود را در نظر می گیرد.

این فرآیند زمانی پیچیده‌تر می‌شود که فروش B2B را در نظر می‌گیرید، جایی که جستجوگر احتمالاً بر اساس چیزی بیش از مجاورت نزدیک‌ترین فروشنده تصمیم می‌گیرد. در این صورت، به محتوایی نیاز دارید که برای هر مرحله از سفر خریدار طراحی شده باشد، که با جستجوی آنلاین اولیه آنها شروع می شود. محتوای برتر مانند پست‌های وبلاگ و ویدیوها باید برای موتورهای جستجو بهینه‌سازی شود تا کاربران بتوانند به راحتی اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کنند.

هنگام ایجاد محتوا، این سوالات را از خود بپرسید تا به شما کمک کند روی هدف جستجوی خاصی تمرکز کنید:

چه اطلاعاتی برای مخاطب هدف من ارزشمندتر است؟
چه چیزی برند من را از رقبا متمایز می کند؟
چه چیزی مخاطبان من را برای خرید امروز متقاعد می کند؟
چگونه می توانم به مخاطبانم کمک کنم تا به مرحله بعدی فرآیند تصمیم گیری برسند؟

در حالی که موتورهای جستجوی مدرن به اندازه کافی پیچیده هستند تا نیت محتوای شما را تشخیص دهند، شما می توانید از تاکتیک های دیگر روی صفحه برای افزایش رتبه خود استفاده کنید. هنگام نوشتن برای وب، مانند ایجاد وبلاگ و توضیحات محصول، نحوه ساختار محتوای خود را با HTML در نظر بگیرید. به عنوان مثال، استفاده از تگ های عنوان (H1، H2، H3، و غیره) به الگوریتم های جستجو برای شناسایی موضوعات و موضوعات فرعی کمک می کند.

تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی

در حالی که پست های رسانه های اجتماعی طول عمر بسیار کوتاه تری نسبت به سایر انواع محتوا دارند، بسیار ارزشمند هستند. در واقع، بیش از نیمی از بازاریابان مورد بررسی معتقدند رسانه‌های اجتماعی می‌توانند باعث جذب مشتری و افزایش فروش شوند.

به علاوه، رسانه‌های اجتماعی می‌توانند دیگر تلاش‌های بازاریابی محتوای شما را افزایش دهند. به عنوان مثال، می‌توانید محتوایی ایجاد کنید که وبلاگ شما را تبلیغ کند یا دارایی‌های بزرگ‌تری مانند کتاب‌های الکترونیکی را اذیت کند. برای برندهای B2C، پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی معمولاً اولین جایی هستند که مشتریان جدید درباره محصولات می‌آموزند، و آن را برای ارائه مدارک اجتماعی به کمپین‌های بازاریابی ایده‌آل می‌کند.

یکی از مهم ترین نکاتی که هنگام ایجاد محتوای رسانه های اجتماعی باید به خاطر بسپارید این است که زمان بسیار کمی برای جلب توجه خواننده خود دارید. به این فکر کنید که چقدر طول می کشد تا در فید خبری خود تند به بالا بکشید – این تمام زمانی است که باید تأثیر بگذارید. از هشتگ های مرتبط و تصاویر چشم نواز برای جذب بینندگان قبل از حرکت استفاده کنید.

تولید محتوای وب سایت در اصفهان

هنگام تولید محتوا برای وب سایت خود، چیزهای زیادی برای فکر کردن وجود دارد. شما باید تحقیقات خود را انجام دهید تا بفهمید مشتریان شما چگونه تصمیم می گیرند و چه نوع محتوایی بیشتر برای آنها جذابیت دارد.

با هم، تمام محتوای وب سایت شما باید به صورت استراتژیک با هم کار کنند تا یک موتور تولید سرنخ را تشکیل دهند. این بدان معنی است که وب سایتی ایجاد کنید که به درستی ایندکس شده باشد تا حداکثر در معرض دید موتورهای جستجو قرار گیرد. علاوه بر این، به محتوای باکیفیتی نیاز دارید که ارزش اولیه را برای خریداران و تصمیم گیرندگان فراهم کند.

با این حال، یک وب‌سایت به تنهایی تنها برند شما را دریافت می‌کند. همچنین باید محتوای خود را از طریق کانال های رسانه های اجتماعی، اینفلوئنسرها و ایمیل ها تبلیغ کنید. این فعالیت‌ها، علاوه بر سئوی عالی، مشتریان جدید و بازگشتی را به سایت شما هدایت می‌کنند، جایی که وبلاگ‌ها و صفحات فرود شما، آنها را در قیف فروش نگه می‌دارند.

برای دیدن نمونه کار طراحی سایت در اصفهان و محتوا و اطلاع از قیمت طراحی سایت در اصفهان با ما در تماس باشید.

انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی یکی از بهترین راه‌ها برای درک واقعی نوع محتوایی است که برای مخاطبان هدف شما جذاب است. در واقع، تحقیق در مورد کلمات کلیدی معمولاً یکی از اولین گام‌ها در ایجاد محتوایی است که منجر به جذب مشتری می‌شود. چرا؟ زیرا وقتی می دانید که مخاطبان شما چه کلمات کلیدی را جستجو می کنند، می توانید محتوای خود را طوری تنظیم کنید که متداول ترین اهداف جستجو را برآورده کند.

در بدترین حالت، تحقیق کلمات کلیدی آنچه را که قبلاً در مورد مخاطبان خود می دانید تأیید می کند. در بهترین حالت، می تواند به بینش هایی منجر شود که تعامل مشتری را افزایش می دهد و تبدیل ها را افزایش می دهد. ابزارهای محبوبی مانند Google Ads Keyword Planner می توانند به شما کمک کنند عبارات، موضوعات و سوالات مفیدی را که مشتریان شما به صورت آنلاین جستجو می کنند، کشف کنید. این ایده‌ها به شما کمک می‌کند محتوایی با کیفیت بالا تولید کنید که برای مخاطبانتان جذاب باشد.

استفاده از تحقیق کلمات کلیدی برای بهینه سازی محتوای خود

اینترنت ممکن است دقیقاً زنده نباشد، اما همیشه در حال تکامل است. الگوریتم‌های موتورهای جستجو دائماً به‌روزرسانی می‌شوند، و تغییر می‌دهند که کدام صفحه‌ها در SERP‌ها رفتار ترجیحی دارند. نظارت و بهینه سازی محتوای شما کمی شبیه ورزش کردن در باشگاه است. امروز نمی توانید 10 حرکت کششی انجام دهید و متوقف شوید. اگر می خواهید قوی تر شوید، باید به کار خود ادامه دهید.

به طور خلاصه، بهینه سازی محتوای وب سایت شامل تغییرات و به روز رسانی صفحات شما برای جذاب تر کردن آن برای مشتریان و الگوریتم های جستجو است. به عنوان مثال، فرض کنید یک پست وبلاگ دارید که به خوبی نوشته شده است، اما آنطور که می خواهید کارایی ندارد. تحقیقات شکاف کلمات کلیدی می تواند به شما نشان دهد که کدام موضوعات گم شده اند تا بتوانید آنها را به آن اضافه کنید.

در حالی که هیچ راه استانداردی برای ایجاد محتوا وجود ندارد، روش‌های آزمایش شده و آزمایش‌شده‌ای وجود دارند که موفقیت آمیز بودن را ثابت کرده‌اند. یک فرآیند خلق بهینه، فضایی برای خلاقیت در اختیار سازندگان قرار می‌دهد، در حالی که همچنان به بهترین شیوه‌های ذکر شده در بالا پایبند هستند. در نهایت، یک فرآیند تولید محتوای ایده آل باعث می شود که محتوا به موقع حرکت کند و محصول نهایی را تولید کند که به نتیجه برسد.

چگونه فرآیند تولید محتوای خود را بهینه کنیم

قبل از اینکه وارد فرآیند گام به گام ایجاد محتوای عالی شویم، اجازه دهید یک نمای کلی در سطح بالا از این فرآیند داشته باشیم. اولین قدم در توسعه و اجرای فرآیندی که متناسب با نیازهای برند شما باشد، در نظر گرفتن اهدافتان است. فهرستی از اهداف تجاری که استراتژی بازاریابی محتوای شما از آنها پشتیبانی می کند، تدوین کنید. نمونه هایی از اهداف مشترک عبارتند از:

تولید سرب
افزایش تبدیل.
بهبود شهرت برند.
افزایش آگاهی از برند.

این فهرست را در دسترس داشته باشید و مطمئن شوید که تمام سازندگان محتوای شما آن را درک کرده اند. در هر مرحله از فرآیند ایجاد، می توانید به لیست خود نگاه کنید تا تأیید کنید که در مسیر درست قرار دارید. اگر یک قسمت از محتوا یا فرآیند خاص اهداف شما را برآورده نمی کند، نشانه آن است که ممکن است نیاز به بازدید مجدد از تابلوی طراحی داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان برای خدمات تولید محتوا و طراحی سایت شرکتی در اصفهان یا برای بهینه‌سازی فرآیند تولید محتوای طراحی سایت فروشگاه اینترنتی در اصفهان به سایت گرید وب مراجعه کنید.

گردش کار گام به گام برای ایجاد محتوای موثر

در نهایت، گردش کار ایجاد محتوای شما باید با کسب و کار منحصر به فرد شما هماهنگ باشد. با این مراحل شروع کنید و آن ها را خودتان بسازید:

1- اهداف خود را مرور کنید. همیشه از اهداف تجاری خود برای چارچوب دادن به فرآیند ایده پردازی محتوای خود استفاده کنید. در طول فرآیند به طور مکرر به آنها بازگردید.

2- تعیین کنید که محتوای شما در کجای سفر خریدار قرار می گیرد. به سفر خریدار خود نگاه کنید و به این فکر کنید که محتوای شما باید کجا باشد. محتوای بالای قیف باید به دنبال پاسخ به سوالات و نشان دادن رهبری فکری شما باشد. محتوای پایین قیف با جزئیات بیشتر و تمرکز بیشتری بر تسهیل تصمیم خرید خواهد بود.

3- ایده های موضوعی ایجاد کنید. گاهی اوقات اولین ایده شما همان خواهد بود – اما همیشه اینطور نیست. تعدادی ایده را طوفان فکر کنید و مزایا و چالش های هر کدام را در نظر بگیرید. در صورت امکان، ایده های خود را از همکاران خود منصرف کنید تا دیدگاه جدیدی به دست آورید.

4- تحقیق انجام دهید. با یک ایده اولیه از محتوایی که می خواهید ایجاد کنید، تحقیقات اولیه را انجام دهید. این ممکن است شامل استفاده از ابزارهای سئو برای شناسایی شکاف های کلمات کلیدی و سوالات متداول باشد. بسته به موضوع خود، ممکن است نیاز به انجام مصاحبه با متخصص موضوع (SME) نیز داشته باشید.

5- یک قالب را انتخاب کنید و محتوا را ایجاد کنید. آیا یک وبلاگ می نویسید، یک اینفوگرافیک ایجاد می کنید یا یک پادکست ضبط می کنید؟ به این فکر کنید که مشتریان شما چگونه ترجیح می دهند محتوا را مصرف کنند و همچنین به بهترین نحو اطلاعات خود را ارائه دهید. احتمالاً باید در طول فرآیند ایجاد تحقیقات بیشتری انجام دهید.

6- محتوای خود را منتشر و تبلیغ کنید. هنگامی که محتوای خود را منتشر می کنید، نمی توانید تصور کنید که مشتریان شما آن را پیدا خواهند کرد. از کانال های رسانه های اجتماعی و ایمیل برای انتشار این خبر و جذب مشتریان جدید و بازگشتی به محتوای خود استفاده کنید.

7- عملکرد محتوای خود را بررسی کنید. از ابزارهای تحلیلی برای سنجش میزان موفقیت محتوای خود استفاده کنید. برای مقالات وبلاگ و صفحات فرود، ممکن است تا 3 ماه طول بکشد تا نتایج واقعی را مشاهده کنید، بنابراین صبور باشید.

8- محتوای خود را اصلاح و بهینه کنید. اگر محتوای شما مطابق انتظارات شما عمل نمی کند، تجزیه و تحلیلی انجام دهید تا مشخص کنید برای بهبود آن چه کاری باید انجام دهید. ممکن است لازم باشد به سوالات بیشتری پاسخ دهید، موضوعات بیشتری را پوشش دهید یا از کلمات کلیدی مرتبط تری استفاده کنید.

چگونه به ایده های محتوای جدید دست پیدا کنیم

طوفان فکری ایده های محتوای خلاقانه همیشه کار ساده ای نیست. مطمئناً، وقتی در مورد پروژه خود مشتاق هستید، ممکن است متوجه شوید که ایده‌ها سریع‌تر از آن‌چه بتوانید از آنها استفاده کنید، جریان می‌یابند. اما کسب‌وکار شما باید با همان سرعت اجرا شود، حتی زمانی که احساس می‌کنید از نظر خلاقیت خسته شده‌اید.

برای مواقعی که نیاز به تولید ایده های محتوا دارید، اما آن را احساس نمی کنید، به روشی برای ایده پردازی موضوع نیاز دارید. اما مراقب باشید – خستگی می‌تواند منجر به بی‌تفاوتی تولیدکننده محتوا شود، وضعیتی خطرناک که در آن محتوای کم تلاشی را صرفاً برای پر کردن تقویم سرمقاله خود تولید می‌کنید. شما می خواهید به هر قیمتی از این امر اجتناب کنید، یا اینکه مخاطبان هدف شما ممکن است فکر کنند که برند شما در حال سقوط است.

مثل همیشه، فهرست اهداف کسب و کار خود را در دسترس داشته باشید. محتوای تازه به موتورهای جستجو نشان می دهد که وب سایت شما فعال و مفید است و ایده های جدید خوانندگان شما را علاقه مند نگه می دارد. از هر ابزار و کانالی که در دسترس است استفاده کنید تا راه‌های جدیدی را برای ایجاد ایده‌ها کشف کنید که برند شما را به سطح بعدی سوق می‌دهد.

و زمانی که واقعاً در تلاش برای ادامه کار هستید، به توصیه‌های دیگر تولیدکنندگان محتوای موفق گوش دهید. گاهی اوقات لازم است از کامپیوتر خود فاصله بگیرید و قدم بزنید. انجام یک فعالیت غیرمرتبط می تواند به ذهن ناخودآگاه شما کمک کند تا کار را از زاویه جدیدی تنظیم کند و به آن نزدیک شود.

برخی از برندها بر روی شانه‌های نیروگاه‌های تک نفره ساخته شده‌اند که می‌توانند محتوا، استراتژی، تجزیه و تحلیل و تأثیرگذاری داشته باشند. با این حال، اکثر برندها توسط تیم ها ساخته می شوند. اجرای یک کمپین بازاریابی محتوای موثر نیازمند تلاش و انرژی زیادی است. و در حالی که بازاریابان محتوا اغلب از کلاه های زیادی استفاده می کنند، داشتن تیمی که بتواند بارها و بارها بارها و بارها بار تولید محتوای موثر را به طور مساوی تقسیم کند، ایده آل است.

بنابراین به چه کسانی در تیم محتوای خود نیاز دارید؟ با نقش های اصلی شروع کنید:

استراتژیست ها: استراتژی های محتوا را بر اساس اهداف تجاری و روندهای بازار توسعه دهید.

نویسندگان/ویراستاران: کپی تهیه کنید، تحقیق در مورد موضوع انجام دهید و ایده ایجاد کنید.

طراحان گرافیک/تصویرگران: طرح‌بندی طراحی کنید، تصاویر ایجاد کنید و سبک‌های برند را توسعه دهید.

مدیران رسانه های اجتماعی: محتوای اجتماعی ایجاد کنید، پست ها را برنامه ریزی کنید و نتایج را نظارت کنید.

فیلمبرداران: فیلم هایی را از فیلم های سفارشی و استوک تولید کنید و انیمیشن ها را توسعه دهید.

مدیران پروژه: با مدیریت ضرب الاجل ها و شناسایی موانع موفقیت، پروژه ها را به جلو نگه دارید.

متخصصان فروش: اطمینان حاصل کنید که تلاش‌های بازاریابی با اهداف فروش هماهنگ است، امتیازدهی به سرنخ را انجام دهید و شخصیت‌های خریدار را توسعه دهید.

اینفلوئنسرها: به برندها اعتبار بدهید، با مشتریان ارتباط برقرار کنید و رهبری فکری را ارائه دهید.

آیا باید تولید محتوای خود را برون سپاری کنید؟

ایجاد محتوای برندتان به تنهایی کار سختی است. کسب و کارهای کوچک اغلب فاقد منابع لازم برای استخدام تولیدکنندگان محتوای داخلی هستند. حتی شرکت‌ها نیز می‌توانند برای تنظیم دقیق رویکرد خود در بازاریابی به کمک‌های خارجی تکیه کنند.

اما آیا شما فریلنسرها را استخدام می کنید یا به آژانس های بازاریابی محتوا مراجعه می کنید؟ اول، مهم است که مزایا و محدودیت های هر گزینه را درک کنید. راهنمای جامع ما برای برون سپاری محتوا را در زیر بررسی کنید تا خودتان تصمیم بگیرید.

اگر موفقیت خود را نسنجید، تمام این صحبت ها در مورد تولید محتوا بیهوده است. شما باید از ابزارهای تجزیه و تحلیل برای اندازه گیری اثربخشی هر قسمت از محتوایی که در جهان منتشر می کنید استفاده کنید. این نه تنها به شما نشان می‌دهد که چه کاری را درست انجام می‌دهید، بلکه فرصت‌های بهبود را نیز آشکار می‌کند. تا زمانی که محتوای شما مطابق انتظار عمل کند، همیشه می‌توانید آن را اصلاح و دوباره بهینه کنید.

به خاطر داشته باشید که همه معیارها و KPIها به یک اندازه مهم نیستند. ما یک راهنمای دقیق (در زیر) ایجاد کرده‌ایم که نحوه اندازه‌گیری اثربخشی بازاریابی محتوای خود را توضیح می‌دهد. این به شما کمک می کند تفاوت بین ارزش و غرور را درک کنید، به علاوه تمام KPI هایی را که برای تجزیه و تحلیل صحیح محتوای خود نیاز دارید در اختیار شما قرار می دهد.