سئو سایت چیست؟

سئو به معنای بهینه‌سازی موتور جستجو است و فرآیندی است که برای بهینه‌سازی پیکربندی فنی، ارتباط محتوا و محبوبیت لینک یک وب‌سایت به‌کار می‌رود تا صفحات آن به راحتی قابل یافتن، مرتبط‌تر و محبوب‌تر در مورد جستارهای جستجوی کاربر شوند و در نتیجه، موتورهای جستجو رتبه‌بندی بهتری به آن‌ها می‌دهند. موتورهای جستجو تلاش‌های سئو را توصیه می‌کنند که هم برای تجربه جستجوی کاربر و هم برای رتبه‌بندی صفحه مفید است، با تولید محتوای تخصصی و ارائه محتوایی که نیازهای جستجوی کاربر را برآورده می‌کند. این شامل استفاده از کلمات کلیدی مرتبط در عناوین، توضیحات متا، و سرفصل ها (H1)، شامل URL های توصیفی با کلمات کلیدی به جای رشته های اعداد، و نشانه گذاری طرحواره برای مشخص کردن معنای محتوای صفحه، از جمله بهترین روش های SEO است.

جهت دریافت مشاوره و اطلاع از قیمت طراحی سایت در اصفهان و مشاهده نمونه کار طراحی سایت در اصفهان برای ارتقای کسب و کارتان با ما درارتباط باشید.

سئو و بهینه سازی سایت
سئو چیست

موتورهای جستجو به افراد کمک می کنند تا آنچه را که به دنبال آن هستند در اینترنت پیدا کنند. چه در مورد یک محصول تحقیق کنید، چه به دنبال رستوران بگردید یا برای تعطیلات رزرو کنید، موتورهای جستجو نقطه شروع مشترکی هستند که به اطلاعات نیاز دارید. برای صاحبان مشاغل، آنها فرصتی ارزشمند برای هدایت ترافیک مرتبط به وب سایت شما ارائه می دهند.

بهینه سازی برای موتورهای جستجو (SEO) تمرینی برای جهت دهی به وب سایت شما برای رتبه بالاتر در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) است تا ترافیک بیشتری دریافت کنید. هدف معمولاً رتبه بندی در صفحه اول نتایج گوگل برای عبارات جستجویی است که بیشترین معنی را برای مخاطبان هدف شما دارند. بنابراین، سئو به همان اندازه که به درک خواسته ها و نیازهای مخاطبان شما مربوط می شود، به ماهیت فنی نحوه پیکربندی وب سایت شما نیز مربوط می شود.

تیم گرید وب در زمینه طراحی سایت در اصفهان فعالیت میکند و شما می توانید طراحی سایت فروشگاه اینترنتی خود را به ما بسپارید.

موتورهای جستجو چگونه کار می کنند؟

موتورهای جستجو برای هر درخواست جستجویی که کاربر وارد می کند، نتایج را ارائه می دهد. برای انجام این کار، آنها شبکه گسترده وب سایت هایی را که وب را تشکیل می دهند بررسی و “درک” می کنند. آنها یک الگوریتم پیچیده را اجرا می کنند که تعیین می کند چه نتایجی برای هر جستجوی جستجو نمایش داده شود.

چرا سئو بر روی گوگل تمرکز می کند؟

برای بسیاری از مردم، اصطلاح “موتور جستجو” مترادف با گوگل است که حدود 83 درصد از بازار جهانی موتورهای جستجو را در اختیار دارد. از آنجایی که گوگل موتور جستجوی غالب است، سئو معمولا حول محور مواردی است که برای گوگل بهترین کارایی را دارد. این مفید است که درک روشنی از نحوه کار گوگل و چرایی آن برای طراحی سایت شرکتی خود داشته باشید.

سئو سایت در اصفهان
سئو و بهینه سازی سایت اصفهان

آنچه گوگل می خواهد

گوگل طوری طراحی شده است که بهترین تجربه جستجو را به کاربران یا جستجوگران خود ارائه دهد. این به معنای ارائه مرتبط ترین نتایج، در سریع ترین زمان ممکن است.

دو عنصر اصلی تجربه جستجو عبارتند از عبارت جستجو (ورودی کاربر) و نتایج جستجو (خروجی).

فرض کنید «راهنماها و آموزش‌های Mailchimp» را جستجو کرده‌اید. این یک جستجوی واضح و بدون ابهام است. Google آنچه را که می‌خواهید می‌فهمد، و صفحه مفیدی را به عنوان بهترین نتیجه ارگانیک ارائه می‌کند – صفحه خود Mailchimp.

از دیدگاه گوگل، این یک نتیجه جستجوی بسیار خوب و یک تجربه کاربری مثبت است، زیرا این احتمال وجود دارد که کاربر روی نتیجه برتر کلیک کند و از نتیجه راضی باشد.

چگونه گوگل پول در می آورد

گوگل از افرادی که به سرویس جستجویش اعتماد می کنند و ارزش قائل هستند سود می برد. با ارائه نتایج جستجوی مفید به این امر دست می یابد.

گوگل همچنین به کسب و کارها این فرصت را می دهد که برای قرار دادن آگهی در بالای صفحات نتایج جستجو پول پرداخت کنند. کلمه “تبلیغ” این لیست ها را نشان می دهد. وقتی جستجوگران روی تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) کلیک می کنند، گوگل درآمد کسب می کند که شما از طریق تبلیغات گوگل خریداری می کنید. شما این تبلیغات را به ویژه در جستارهای عمومی تر مشاهده خواهید کرد.

به غیر از برچسب کوچک، این نتایج جستجو تقریباً از سایر نتایج جستجو قابل تشخیص نیستند. البته، این عمدی است، زیرا بسیاری از کاربران روی این نتایج کلیک می کنند بدون اینکه متوجه شوند که آنها تبلیغات هستند.

این همان چیزی است که گوگل روی آن حساب می کند. درآمدهای تبلیغاتی بیش از 80 درصد از 279.8 میلیارد دلاری را که گوگل در سال 2022 به دست آورده بود، تشکیل می داد. بنابراین در حالی که عملکردهای جستجو محصول اصلی آن باقی می مانند، به تجارت تبلیغاتی آن بستگی دارد.

نقش سئو سایت در اصفهان

آناتومی نتایج جستجو

SERPها از نتایج جستجوی پولی و نتایج جستجوی «ارگانیک» تشکیل شده‌اند که در آن نتایج ارگانیک به درآمد گوگل کمک نمی‌کند. در عوض، گوگل نتایج ارگانیک را بر اساس ارزیابی خود از ارتباط و کیفیت سایت ارائه می دهد. بسته به نوع پرس و جو، گوگل عناصر مختلفی مانند نقشه ها، تصاویر یا ویدئوها را نیز در SERP شامل می شود.

حجم تبلیغات در SERP بستگی به جستجوی کاربران دارد. برای مثال، اگر بخواهید کلمه “کفش” را جستجو کنید، احتمالاً تعداد قابل توجهی از نتایج برتر را تبلیغات خواهید یافت. در واقع، احتمالاً باید صفحه را به پایین اسکرول کنید تا اولین نتیجه ارگانیک را بیابید.

پرس و جوی مانند این معمولاً تبلیغات بسیار زیادی ایجاد می کند زیرا احتمال زیادی وجود دارد که جستجوگر به دنبال خرید آنلاین کفش باشد و شرکت های کفش زیادی وجود دارند که مایلند برای یک ویژگی در نتایج AdWords برای این جستجو هزینه بپردازند.

از طرف دیگر، اگر چیزی مانند “آتلانتا فالکون” را جستجو کنید، نتایج شما متفاوت خواهد بود. از آنجایی که این جستجو بیشتر به تیم حرفه ای فوتبال آمریکا با این نام گره خورده است، نتایج برتر به آن مربوط می شود. اما هنوز یک پرس و جو کمتر واضح است. شما داستان های خبری، نمودار دانش و صفحه اصلی آنها را پیدا خواهید کرد. این 3 نوع نتیجه در بالا نشان می دهد که Google از هدف دقیق جستجوی شما اطلاعی ندارد، اما مسیرهای سریعی برای یادگیری درباره تیم، خواندن آخرین اخبار آنها یا رفتن به وب سایت آنها ارائه می دهد.

از آنجایی که به نظر می رسد هیچ قصد خریدی در پشت پرس و جو وجود ندارد، تبلیغ کنندگان مایل به پیشنهاد برای کلمه کلیدی نیستند، بنابراین هیچ نتیجه AdWords وجود ندارد.

با این حال، اگر پرس و جو را به “کلاه فالکون آتلانتا” تغییر دهید، که به گوگل سیگنال می دهد که ممکن است در حال خرید باشید، نتایج SERP به نمایش نتایج حمایت مالی بیشتری تغییر می کند.

بهینه سازی سایت در اصفهان

نقش سئو سایت

هدف سئو بالا بردن رتبه شما در نتایج جستجوی ارگانیک است. روش های مختلفی برای بهینه سازی AdWords، خرید و نتایج محلی وجود دارد.

در حالی که ممکن است به نظر برسد که بسیاری از عناصر رقیب که املاک و مستغلات را در SERP ها جذب می کنند، فهرست های ارگانیک را پایین می آورند، سئو و بهینه سازی سایت در اصفهان و پشتیبانی طراحی سایت همچنان می تواند یک تلاش بسیار قدرتمند و پرسود باشد.

با توجه به اینکه گوگل روزانه میلیاردها عبارت جستجو را پردازش می کند، نتایج جستجوی ارگانیک بخش بزرگی از یک کیک بسیار بزرگ است. و در حالی که برای ایمن سازی و حفظ رتبه بندی های ارگانیک مقداری سرمایه گذاری اولیه و مداوم مورد نیاز است، هر کلیکی که ترافیک را به وب سایت شما ارسال می کند کاملا رایگان است.